Wednesday 26 June 2013

Suara Aku

Assalammualaikum

Aku bukan mengeji atau mengkritik tapi aku ada hak sebagai rakyat Malaysia. Sejujurnya aku rimas dengan pendatang yang terlalu banyak. Banyak yang datang minta sedekah sampai merimaskan bila nak keluar rumah. Maaf, aku bukan kedekut untuk sedekah tetapi sampai bila??kami pun perlukan duit untuk  menampung keluarga. Keluarga adalah yang pertama dan peminta sedekah adalah yang terkemudian.

Disebabkan ini banyak rakyat Malaysia tiada pekerjaan. Kita dapat lihat permainan masyarakat yang mengambil pekerjaan asing sebab upah murah berbanding rakyat Malaysia. Kalaulah terus macam ini, baik tak payah digelar Malaysia. Tolonglah hantar balik pendatang ini untuk belia-belia muda bekerja. Takkan belia muda duduk dalam penjara atau rumah perlindungan sahaja.

Aku sayang Malaysia kerana inilah tumpah darahku,jangan lebihkan pendatang lain yang hanya mendatangkan masalah sosial.


No comments: